2015. szeptember 18., péntek

Terhesség, szoptatás és a mozgás

Nagyon szeretem a gyerekneveléssel kapcsolatos dolgokat is olvasni a neten. Mivel teljes mértékben a pozitív fegyelmezés híve vagyok, bele futottam egy cikkbe… Ír sok mindenről, de arról is, hogy ha tornázol szülés után az a baj, ha otthon ülsz, az a baj. Mindenki mást mond.

Ott kezdeném, hogy terhesség előtti edzés:
Ez a minimum, karbantartom a testem, edzem az izmaimat, hogy kiegyensúlyozott, egészséges kismama lehessek. Ne legyen görnyedő hátam azért, mert cipelek 6-20 kilót magamon.

A terhesség alatti mozgás:
Ha már terhességed előtt is súlyzós edzéseket végeztél, akkor folytasd, alacsonyabb súlyokkal, nagyobb ismétlés számmal, napi 20-60 percen keresztül. Ha futottál, kocogtál, akkor ezt a jó szokásodat tartsd meg továbbra is, hidd el kell az állóképességed a jövőben. Minden esetben rendszeres orvosi ellenőrzések mellett végezd a mozgást. Javaslom személyi edző felkeresését is, aki figyeli, javítja a mozgásodat és a pulzusodat. Sok mindentől függ, hogy meddig javasolt a mozgás, van, aki az utolsó napokig bírja a súlyzós edzéseket, van, akit az orvos különböző okok miatt eltilt a mozgástól a 37. héttől. Ez változó, edződdel és orvosoddal kommunikálj!


A szülés utáni mozgás:
A babával jó idő esetén a második héttől már ki lehet menni levegőzni, babakocsival. Kezdj el tempósabb sétálást, emelkedőn gyaloglást. A hat hetes kontrollt követően pedig már fokozatosan látogathatod újra a fitnesz termet, edző kíséretében. Figyelj arra, hogy tartsátok be a fokozatosság elvét. Szedj továbbra is vitaminokat! Ha nem tudod kire hagyni a csecsemőt, akkor tornázz otthon és gyalogolj sokat. Esetleg a kocogást is elkezdheted babakocsival, vagy esténként, amikor apa már hazaért, kérj egy órányi „én” időt. Nekem a mai napig van a naptáramban mindennap „ÉN” rész, amikor semmivel nem foglalkozom, csak magammal, ez nekem az edzés időm.

Szoptatás és edzés:
Az anyatej mennyisége nem a mozgástól függ, nem is attól, hogy mennyi kenyeret, zsemlét ettél meg aznap! Az anyatej termelése egy bizonyos hormontól  (oxytocin, prolaktin) függ, ami genetikailag vagy van, vagy nincs. Attól is függ, hogy a baba mennyit és milyen erősen szopizik.  Mindennap fogyassz el egy marék olajos magvat (dió, mandula, mogyoró) és igyál napi három liter cukor- és koffeinmentes folyadékot. Kerüld a cukros és felesleges kalóriákkal teli étkezéseket.


Ne feledd, aki ezekért a dolgokért elítél, az pusztán saját magát minősíti, irigység szól belőle. Nem tudsz nem foglalkozni vele, de fordítsd le a szavait. Ő azt mondja: „már ilyen korán edzel, és majd nem lesz elegendő tejed a szoptatáshoz…” ez annyit jelent, hogy „bárcsak lett volna nekem is ennyi eszem, hogy adok magamnak hetente 3-4 alkalommal egy-egy órát, amikor eljárok más nőkkel együtt tornázni”.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...