2015. december 2., szerda

Hol rontod el a diétát?

Eddigi tapasztalataim alapján a legtöbben nem tudják, mi a  szénhidrát. Illetve, melyik ételeknek van jelentős szénhidrát-tartalma.


Például:


  • gyümölcsök

  • aszalt gyümölcsök

  • zöldségek, ezek közül is a hüvelyesek

  • keményítők (hagyományos burgonya)

  • tej- és tejtermékek, sajt, joghurt

  • növényi tejek (rizstej, zabtej)

  • teljes kiőrlésű (vagy annak mondott) kenyerek, péksütik

  • zab, rizs

  • köles és társai (hajdina, bulgur, quinoa…)

  • protein csokik

  • light feliratú dolgok (amikben a zsír a light, nem a szénhidrát!)

és még sorolhatnám….

Tehát egy Danone Activia Zabkása az bizony minden szempontból szénhidrát, mert, joghurt, gyümölcs és zab némi finomított cukorral ízesítve.

 

Attól, mert valami liszt- és cukormentes, még nem biztos, hogy diétás, fogyókúrás, vagy te a célod elérése érdekében fogyaszthatod!


Tehát a paleo sütemény, a paleo keksz, aminek alapja aszalt gyümölcs és egy kis ghee vagy vaj, vagy kókuszzsír keveréke egy kis mandulareszelékkel az bizony szénhidrát jó sok zsírral keverve. Ez egyenes út  a szuper úszógumikhoz.

 

Ne értsétek félre, semmi bajom se  szénhidrátokkal, se a zsírokkal, se a paleoval.


Mindenkinek meg van a maga diétája, van aki rizs-csirke-zöldség kombón él, és a reggeli zabkását tele pakolhatja aszalt áfonyával, neki ez kell, ettől lesz jó, ez az ő diétája.

De van a másik oldal, aki viszont 2-3 tojással egy kanál kókuszzsíron kisütve és pár szem maggal, finom sajttal vígan el van ebédig. A paleos is jól csinálja, a fitnesz versenyző is jól csinálja, a vegán is jól, és a ketós is jól, de ne keverjük, hogy reggel még ketós vagyok, délben már versenydiétázom, este pedig tök szuper paleo sütit eszem, mert ez mind-mind diétás, de nem biztos, hogy neked így kell enned.


 paleo

Szerintem a zsírok is jók és a szénhidrátok is, de külön kell őket választani. Mindkettő mellé kell a megfelelő mennyiségű fehérje természetesen.

 

A “beszaladtam a pékségbe és vettem egy paleo sütit” az nem éppen diéta – nálam! Az egy paleo életmód, amit ő folytathat, de akkor ne akarjon fogyni, főleg nem az utolsó 5 kilót.

A “nem volt jobb ötletem Norbi pékségben vettem egy kakaós csigát” az sem diéta – nálam!

 

Ha nem készülsz rá előre, ha nem tervezed meg, akkor legalább ne a pékségekbe szaladgálj!

Menj be a boltba és vagy vegyél egy doboz cottage cheeset, vagy 10dkg viszonylag tisztább sonkát egy paprikávál, rágcsálj el egy kígyóuborkát, ezzel biztos nem ártasz. Bioboltba keresgélj tojásfehérje rudat, totu krémet.


Egy isteni finom paleo aszalt szilvás trüffel torta a paleotthon oldaláról az ottani recept alapján (sőt a csokit kicseréltem paleo étcsokira!) Az egészet 8 szeletre osztva, szeletenként:

kcal: 529.12    fehérje: 14.04    szénhidrát: 34.81    zsír: 37.73

nocarb sacher

Egy NoCarb sütőmixből készült Sacher Torta, 6 szeletre osztva, szeletenként:

kcal: 133.44    fehérje: 5.6    szénhidrát: 6.03    zsír: 9.98 

Ez már tartalmazza lekvárt is, hiszen lekvár nélkül nincsen Sacher torta.


De ugyanezzel a NoCarb piskótával készült, csoki krémes verzióban (8 szeletre osztva), szeletenként:

kcal: 345.17    fehérje: 7.63    szénhidrát: 8.45    zsír: 33.44


Mindent összefoglalva, szerintem egyénre szabott diéta létezik, miután megismerjük azt az embert, akinek készítjük. Ez lehet, hogy eltart egy ideig, lehet, hogy több féle étkezést kell kipróbálni, de ha betartod, tervezel, akkor működik! Jelenleg a sokadig féle diétámat csinálom, és eddig mindegyik működött. A versenydiéta is, a szénhidrát hullámos is, a NoCarbos is… és most is csinálok egyet, ami nem mutat eddig rossz eredményt, de karácsonyig tart, még nem tudok róla nyilatkozni.


Miért működik? Mert kiszámoltam, terveztem, és nem szaladgálok pékségbe.


Ma bioboltban kérdezte meg az eladó, mikor megkínált a házi paleo vagy vegán mézeskaláccsal, amit elfogadtam, de nem ettem meg, gondoltam, hazahozom a fiúknak. Hogy tudok ellenállni ilyesmiknek? Hogy bírom ki, hogy nem eszem velük együtt finom péksütit? Vettem eritrites szaloncukrot 3-3-3 darabot, pedig négyen vagyunk, de én a mostani diétámmal nem ehetek semmiféle szaloncukrot, még eritrites, paleo, mindenmenteset sem! Így csak nekik vettem meg! Eszembe sem jutott négyet venni! Ha meglátok a pékségben egy finom akármit, hogy-hogy nem veszem meg? Ha pékségbe megyek, akkor a gyerekeknek veszek valamit, nem magamnak. Tudom, hogy ők mit szeretnek és arra koncentrálok.


Eldöntöttem valamit, megcsinálom!

Ha nem sikerül, újra kezdem. Ha nem leszek megelégedve, újra tervezem!


20150506

Nem is értem mások miért nem tudják megcsinálni?!





Hol rontod el a diétát?

2 megjegyzés:

  1. Szia! Ez nagyon ott van, ez így igaz. Tervek nélkül, személyre szabott diéta és számolgatás nélkül nincs eredmény!! Pár évembe telt nekem is mire rájöttem, de most jó úton haladok:) Imádom a recepteket és az írásaidat, amelyből már próbáltam pár ételt, pláne a NoCarbos dolgokat sütögetem. Gratulálok, szuper vagy!!

    VálaszTörlés

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...