2015. június 22., hétfő

Sikersztori - Edit

Edit egy fiatal anyuka, akkor még 6 hónapos kisfiúval és a maga bő 120 kilójával keresett meg engem. Egy községben lakunk, egyik nap írt egy üzenetet, hogy segítsek neki sok-sok kilótól megszabadulni. Megbeszéltük, hogy átmegyek, és csak úgy beszélgetünk arról, hogy miként is kezdjen hozzá a változtatáshoz. Vele beszélgettem az eddigi ereményeiről.

Először is azt szeretném megkérdezni tőled, hogy hogy jött össze ez a túlsúly?

Én 28 éves koromig 68- 69 kiló voltam, aztán magánéleti problémák sokasodtak és egyszer csak azt vettem észre, hogy 126 kiló vagyok, akkor minden fogyis tablettát, teát stb. kipróbáltam, de semmit nem mozogtam és életmódot sem váltottam. Ami lement az vissza is jött. Kedvenc kajám nincs, mert mindent szeretek és szeretek enni is.

Amikor kismama lettem 118 kiló voltam, szülni 135 kilóval mentem a terhességem zökkenőmentes volt, de a császármetszésnél hajszálon múlt, hogy ott nem maradtam. Minden orvos azt mondta FOGYJON LE! és vegyem komolyan. Szülés után próbálkoztam, de rájöttem, hogy minden szégyent félre kell tenni és segítséget kell, kérjek.

Miután egy közös ismerősünk a te segítségeddel fogyott sokat, gondoltam, hogy megkereslek és segítséget kérek tőled.

Beszélgetésünk során 10 hónappal ezelőtt, azt kértem tőled, hogy első lépésként felejtsd el a cukros és finomlisztes ételeket. Sikerült betartanod?
Igen, nagyon hamar megbirkóztam ezzel a feladattal, onnantól úgy főztem, hogy az egész családnak jó legyen minimális eltérés, ha rizs, krumpli, tészta azt nem eszem velük, olyankor egy kis párolt zöldséget, vagy csak savanyúságot eszem a főétel mellé. Egyébként szeretem a levest, így azt sokat ettem, és lehet már kapni sok helyen csökkentett szénhidrátos élelmiszereket, ezeket is használtam. Például tésztát, ha megkívántam.  

Hogy állsz a mozgással? Úgy emlékszem, hogy azt beszéltük meg, hogy hetente többször, akár a babakocsival együtt gyors gyaloglásba kezdesz, ami körülbelül az a tempó, amikor sietsz a buszhoz, hogy nehogy lekésd. Ez ment?
Elkezdtem tornázni heti háromszor és a többi nap gyors-gyalogolok 5- 6 kilométert.
124 kilóról indultam és most 99 kiló vagyok, de 70 kiló a cél! Remélem sikerül. Sokat járunk wellnessezni, akkor mindig összeválogatok magamnak szénhidrátcsökkentett ételeket.

Hogy érzed, az anyagi helyzeted megengedi, hogy más élelmiszereket vásárolj, mint eddig? Kerül ez neked többe?
Nem kerül többe a bevásárlás, sőt lehet, hogy kevesebbet költök mint előtte. Soha nem éhezem és még édességet is szoktam enni ritkán. Küldtél a legelején sok egészséges, alacsony szénhidráttartalmú sütemény receptet, azokat készítettem el. Örültem, hogy nem kellett hozzá semmiféle különleges liszt vagy más, ami egyébként is volt a konyhámban. A facebook oldaladon és a blogodban megjelenő recepteket is gyakran böngészem, sokszor visszanézek egy-egy kedvencet.

Ha jól számolom 10 hónap alatt 25 kilót tudtál leadni! Ez nagyon szép eredmény! Tudod, hogy ez már olyan fogyás, amit meg is tudsz tartani? Hogy érzed magad? Közérzetedben változott-e valami?
Nagyon jól érzem magam és köszönöm szépen, de nem tartanám meg, még szeretnék 25 kilótól legalább megszabadulni. Tudom, hogy ez még akár másfél év is lehet, mert innentől kicsit talán le fog lassulni, de nem adom fel és csinálom tovább, hiszen az egészségi állapotomban is megmutatkozik a változás. A vérnyomásom teljesen jó lett 120 /80 most, előtte volt 160/140 is.

Köszönöm Edit, hogy elmesélted, remélem ezzel másoknak is erőt adsz ahhoz, hogy elkezdjék az életmódváltást! Kívánom, hogy sikerüljön még a hátralévő 29 kilótól megszabadulnod! Továbbra is nagyon szívesen segítek neked!
Köszönöm és nagyon hálás vagyok, hogy elindítottál ezen az útonTudod, úgy éreztem, hogy a gyermekemet fel kell, neveljem, szülést követően ebben nem voltam biztos, hogy meg tudom csinálni, de most már biztos vagyok benne az életmód váltásnak köszönhetöen. 

Ma bográcsos ebédünk volt, a férjem főzött, lecsós csirkecomb volt bográcsban, zsirnélkül és a combról lehúztam a bőrt, teljesen diétás volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...