2017. május 15., hétfő

Így érheted el álmaidat!

Egy testépítővel készült riportomban megtudhatod, hogy miként gondolkodik a tinédzser fiad, aki először megy le a konditerembe. Hogy válhat valóra egy többször összedőlt álom? Mit jelent egy fiatal fiúnál az, hogy diéta, és mit takar az edzés!? Neked ajánlom ezt a cikket azért, mert anya vagy és egyszer a te fiad is lemegy majd a konditerembe. Legyél rá büszke és engedd, hogy teljesíthesse álmait! A teljes cikk csak az én oldalamon!


 


Sziasztok! Kerekes Sándor vagyok és 19 éve foglalkozom testépítéssel amik között az álmaimat is felül tudtam múlni.


ARNOLD – VAN DAMME – STALLONE és ÉN


18493509_1462805110443256_1565845463_o

19 évesen


Az évszám: 1995 és olyan filmsztárok láttán mint pl:Arnold, Van Damme, Stallone már akkor 15évesen tudtam, hogy én így szeretnék kinézni mint Ők. És elkezdtem a saját elképzeléseim szerint (kar: 27cm, comb:46cm súlyom:50kg) Bár akkoriban fogalmam sem volt arról, hogy mégis miket hogyan kell csinálni, de elkezdtem. Fekvőtámaszok ezrei és húzódzkodások sokaságai után egy évre rá már a strandon is kérdezték, hogy mit csinálok, ez még inkább ösztönzött, hogy még izmosabb legyek (16évesen 54kg körül voltam). Aztán így eltelt otthon még 1év és rájöttem, hogy így sohasem leszek olyan, mint szeretnék. Aztán észrevettem az állomáson az újságosnál, hogy vannak testépítő magazinok hatalmasabbnál hatalmasabb bajnokokkal tele. Havonta egy jelent meg, mikor ebből mikor abból vettem egyet (még most is megvannak és van vagy 30-40db). Aztán egy akkori barátomat is elkezdte érdekelni és kitaláltuk, hogy csinálunk magunknak egy konditermet (ez is egy hosszú történet lenne…) a lényeg, hogy kb: 3hónap alatt összeraktuk, így egy garázs méretű termünk lett! Akkor ott kezdődött csak igazán a kemény edzés! Főként alapgyakorlatokkal tudtuk bombázni az izmainkat mindent bele tettünk az edzésekbe sokszor még többet is és télen fűtés nélkül is ugyanúgy nyomtuk! -20fokban is 2pulóverben, ami már edzés közepén csak egy póló maradt! 2év alatt full naturálban 79kg lettem és a karom 39cm lett.


 


BALLAG A KATONA…dehogyis! KEMÉNYEN EDZ A KATONA!


katona3

katonaság


Aztán besoroztak és elvittek katonának 1999 február 17-én! Kiképzés 6hét volt és ott is a maximumon csináltam mindent, hogy kevesebb legyen az összeesés, az izomvesztés, mert tudtam, hogy az edző társam ezerrel nyomja otthon! Sajnos a vékony alkatom miatt sokat fogytam és 71kg-ra lement a súlyom, majd a kiképzés után áthelyeztek Kecskemétre és a Jóistennek köszönhetően benzinkutas lettem. A kút végében egy mini egyszemélyes konditerem volt! Alig vártam a napok végét és minden nap edzettem! Volt ott egy nagydarab srác is a körletben akivel együtt nyomtuk néha néha, de ő 95kg volt, én meg 71-ről mentem vissza fel-aztán jött az első csoda: A kopaszok között volt Szemlér Balázs 25éves 90kg os Magyar bajnok, aki olyan hatalmas volt, hogy olyat még nem láttam (48cm kar,130cm mell,72cm comb) azt mondtam ott akkor, hogy én is ilyen akarok lenni. Balázst rengeteget fárasztottam és mentem hozzá, hogy adjon tanácsokat, mert számomra Ő egy brutális szörny volt!

 


ÚT AZ ELSŐ VERSENYRE


22 év2

22 évesen


Leszereltem és még én is csodálkoztam, mert a sok kaja és sok pihitől 85kilósan szereltem le! Hazatérésem után újra a garázsfitneszben kezdtem edzeni. Sajnos nézeteltérésem lett az edzőtársammal és úgy döntöttem abbahagyom! De egy napot sem tudtam anélkül eltölteni, hogy ne gondoljak arra, hogy miért is kezdtem el ezt az egészet! Én nem csak csupán strandra szerettem volna jó lenni! Első perctől úgy edzettem, hogy egyszer egy versenyen érjek el helyezést. Ha ez teljesül, akkor majd abbahagyom. Aztán hallottam, hogy a közeli üzletházban nyílt egy konditerem és már mentem is, egyedül hatalmas vággyal és akarással. Senki nem volt aki visszahúz negatív beszólásokkal! Ott sok új haverra illetve barátra tettem szert akikből sok még most is a barátom és évről évre csak nőttem és nőttem.


 


 


 


2004ben a legnagyobb testsúlyom 105kg lett és akkoriban a Major József barátommal edzettem akivel felnéztünk a


23 évesen

23 évesen


közeli nagyváros  konditermébe és ott találkoztunk Kokóval az edzők atyjával, aki akkor is készített versenyzőket és az edzőtársamban meglátott valamit amit sajnos bennem nem, így Józsi barátom felkészült és Magyar bajnok lett könnyű súlyban-fantasztikusan jól nézett ki, de Ő szezonon kívül is mindig kerek és szinte kocka hasú srác volt, rettenetesen erős is volt, mert 65kg testsúlya mellett 100-110kg-val nyomott fekve szériát-Brutál!!!  Tudtam, hogy én genetikailag nagyon rossz adottságú vagyok és ezt elfogadtam, de akkor is rossz érzés volt, hogy amire én annyira vágyok másnak sokkal könnyebb! De nem adtam fel és mondtam Kokónak, hogy jövőre én is felkészülök és nem másra mint a 2005-ös Superbodyra! Eljött az idő IRÁNY AZ ELSŐ VERSENYEM!


 


DIÉTA vs. LÁBEDZÉS


Elkezdtem a diétát! Több évnyi edzés után azt hittem, hogy a láb nap a kemény, hát a fenét! A diéta és a kiszámolt minőségi szénhidrát, na az a kemény 3 hónap alatt 25kilót fogytam és sajnos sok izom is elment és még “zsíros”is ma


2006

2006


radtam (persze a zsírost egy Bajnokhoz képest értem)! Semmiről sem volt fogalmam! Vettem egy barnítót amit Koko mondott neveztem és ennyi. A pózolást is magamnak gyakoroltam a saját elképzelésem szerint! Akkor még rengeteg versenyző indult és az újonc kategóriában indultam. Volt alacsony -175cm és magas +175cm es kategória! 36 induló között 17-ből lettem a tizedik! Hát nem voltam boldog, mert nem értettem, hogy miért csak tizedik! Aztán vissza néztem a képeket és láttam, hogy nagyon zsíros és fedett vizes vagyok. 2006-ban ugyanitt már ötödik lettem aztán 2007-ben negyedik, majd 2008-ban is negyedik, amit sokan (testvéreim, barátim ismerőseim) nagyon nagy csalásnak tartottak. Óriásit csalódtam, ezért abbahagytam a versenyzést!


 


2007 verseny

2007


2008 versny h

2008


 


ÁLOMBÓL VALÓSÁG


Edzeni ugyanúgy edzettem és valahol ott legbelül mindig is tudtam, hogy még vissza kell térnem egy még erősebb és még elszántabb akarattal, mert a diétában, az étkezésben voltak azért kérdőjelek és nem is kevés. 2 év kihagyás után ismét rávettem magam és 2011-ben megcéloztam a Fittparádét is ami a Superbody előtt volt 3héttel. Ott tehetségkutató +80kg ban nyertem, majd 3hét múlva abszolút harmadik lettem a Superbody Újonc kategóriában, ami az álmom is volt egyben! Végre teljesült amit akartam!


2011 v harmadi

2011 Superbody


Itt döntöttem úgy, hogy abbahagyom a versenyzést, de egy nagyon jó barátom Csiha Attila olyan erőt adott, amitől meghatódtam, átgondoltam. Ekkor egy elég jó fazonból elkezdtem bekészülni 2013 őszre, azaz két évvel későbbre. Csiha Attilával és az azóta már Világbajnok Krizsán Attilával! Bár végig külön edzettünk mind a hárman, de Csiha Attival-Minyával rendszeresen nyomattuk a reggeli kardiókat. Minya olyan szinten volt kemény, hogy nekem a több évnyi készülés és tapasztalat mit sem ért, mert én is vért izzadtam, hogy megcsináljam azt, amit Ő elsőre megcsinált! A Diétánk is 100%volt amit én írtam Neki is.


2013 Superbody

2013 Superbody


2013-ban a Fittbalance-on kezdtük. Ott Minya ezüst minősítést kapott és én pedig két kategóriában is második lettem. Az egyik az -90kg ban történt amire azért vagyok nagyon büszke, mert 81,4kg-val mérlegeltem és magasan én voltam a legkisebb tömegű versenyző! Aztán jött a Fittparádé, de ez csak 4héttel később. Azt hittük sosem jön el az a 4hét. Kemény diéta alatt 4nap is sok nem 4hét,de befogytam 80kg alá és megnyertem a kategóriát 34 versenyző közül. Ezzel az álmom feletti teljesítményre vagyok a legbüszkébb. Majd rá egy hétre jött a Superbody, ahol már csak openban indulhattam és ez már a versenyzők, illetve bajnokok kategóriája! Itt sem vallottam szégyent, de csak ötödik lettem. Bár én harmadik, vagy  negyedik helyre számítottam, de Csuhai Jani Arnold classic második helyezett és Kaszás Bálint Wabba Európa bajnok csatája volt ez igazán és mi csak utánuk versenyeztünk! Ott tudtam és éreztem, hogy elég volt és vége! Magánéletem lejtőn volt…


2013 kupa

2013


 


Arnold – Stallone – Van Damme >>> KINGA!!!


Ekkor ismertem meg az edzőteremben egy husika lányt, akit Kutasi Kingának hívnak és Ő komolyan szeretett volna változni, illetve formálkingávalódni. Láttam rajta mindennap, hogy keményen küzd, minden tekintetben odatette magát! Segítettem neki, amit szívesen vett tőlem, majd azonnal a mélyvízbe a dobtam. Már az elején kértem tőle, hogy költözzön is hozzám.  Így az étkezést, a kaját, az edzést és mindent, ami ezzel és az egész életvitellel jár azt Ő egyszerre magkapja tőlem. Hihetetlen volt, de elég jól is kezelte amiért végtelenül büszke voltam és vagyok is Rá a mai napig! Csak azt ettük, amit Ő főzött, vagy, amit együtt vettünk. Így Ő 78kg-ról lement 57kilóra. Elmúlt a narancsbőr emellett csak zsír ment le és izom jött fel, mindössze másfél év alatt. Ez motivált engem is, még jobb formába kerültem én is. Jobb voltam, mint valaha, ezt pedig csak Kingának köszönhetem. Tényleg életem legjobb és legdurvább fizikuma jött össze, de a színpadon sosem jött ez ki és vagy lapos voltam vagy vizes. Mai napig nem találtam meg az igazi okát, hogy mi is a baj! De jó volt és élveztem minden percét az együtt edzésnek, az együtt étkezésnek, az együtt diétázásnak, minden együtt töltött időnek.


… 2016-ot írunk: Predátor kupa második helyezés, Fittparádé hatodik helyezés és a Superbody Open hetedik helyezés lettem.


predator

2016 Predator Kupa


kinga póz

Kinga változása


HIBÁK, AMIKRE FIGYELJ ODA! MERJ SEGÍTSÉGET KÉRNI!


csuha

Minyával verseny előtt


Rengeteg hibát követtem el az elején mind az edzésekben mind a táplálkozásban és ezért mindenkinek azt ajánlom, hogy keressenek fel egy edzőt vagy egy olyan versenyzőt, akinek már vannak tapasztalatai! Rossz végrehajtás, illetve nagy súlyok miatt már 21évesen gerincsérvet kaptam (guggolás 186kg szériában) ami azért sokszor rendesen hátráltatott nem csak a versenyzésben hanem az edzésben is sőt még a sima hétköznapokban is! Mostanra ez a sport már hatalmas divat is lett. Mindenhol jobbnál jobb termek vannak és kitalálnak már olyan kategóriákat is (pl: phisique) amiket izomtömeg ügyileg könnyen fel lehet építeni-akár 1-2év alatt is, de hiába, mert ott a genetika még jobban számít! Nekem pl. esélyem sem lenne ott, mert túl sok az izomzatom hozzá, illetve ott a széles váll és a keskeny derék rendkívül fontos tényező ebben a phisique kategóriában. Ez az a szörfnadrágos kategória, ahol nem látszik a láb izomzata, így ott láb sem kell, ami azért nekem nagy fegyverem volt, hiszen csupa izom a combom. De olyan, hogy Versenyzés és, hogy “Naturál”versenyzés NEM létezik! Persze hallunk olyanokról, hogy Naturál verseny….annó a Superbody is így indult 1998-ban még a Mann Tamással, mert Ő lett akkor a Full abszolút bajnok és mostanra az a fizikum, már egy újonc döntőbe jutáshoz is kevés lenne!


 


 


MERJ SEGÍTSÉGET KÉRNI!


Minden fejlődik és ez a sport mostanra már divat is és nem csak azért csinálják amiért én elkezdteedzőtársm. Nekem életformámmá vált és a sport által egy jobb ember lettem minden szempontból! A mostani divat srácok pedig már az első hónapok után elszállnak és azt hiszik, hogy Övék a világ és azt, hogy aki nem edz az már nem is ember! Sok emberre rossz hatással van az edzés és sok ember teljesen befeszül és elveszíti a normákat! Én sok nagy emberrel beszéltem már és kijelenthetem, hogy ezek az Óriások mind segítőkészek, őszinték és szelídek mint pl: Vörös Zoltán, Tóth Dani, Molnár Peti, Bognár Geri, Kiss Jenő…..! Sokkal segítőkészebbek és normálisabbak, mint hinnéd! Az én szememben mindig is az ilyen emberek voltak igazán nagyok!


A közel 20év alatt sok edzőtársam volt! Van, aki csak pár alkalommal, de voltak olyanok akikkel éveket is együtt nyomtunk-hihetetlen volt látnom mindig, hogy az élet milyen könnyen és gyorsan eltérít embereket és feladják illetve abba hagyják az egészet még olyan esetben is amikor azért megoldható lehetne csinálni! Nekem ez egy életforma és ha most azt mondanák, hogy soha többé nem edzhetsz azt én egy teljes büntetésnek élném meg!


EGGYEL TÖBBEN LESZÜNK!


A hír igaz: Kingám már 22hetes terhes és ha Isten is úgy akarja akkor szeptemberben apuka leszek, de már most szóba került, hogy miként alakítgassuk ki a kis életünket, hogy az edzésre is jusson valamennyi idő! Kinga pontosan jól tudja, hogkinga2y milyen fontos Nekem az edzés és már Ő is tervezgeti, hogy minél előbb formába kerüljön szülés után, tehát neki is szüksége lesz heti több edzésre. Odafigyel már most az étkezésére, hogy minél kevesebb felesleget szedjen fel. Mindennap mozog, idővel tudjuk, hogy ez a mozgás a nyár végén csak napi 15-20 perc sétálás lesz esténként a hűvösben, de mindent megteszünk, hogy egészséges és fitt kismama legyen. A baba érkezésével pedig szeretném, ha kiegyensúlyozott anyuka lenne, aki mosolyog ugyanúgy, mint most, akinek lesz energiája a babára, rám és önmagára is. Hiszem és tudom, hogy mi ketten annyi mindenen mentünk keresztül, hogy ehhez is rengeteg erőnk van.


 


HOGYAN TOVÁBB?


Nem titkoljuk azt sem, hogy én ugyan már az álmaimat is túlteljesítettem, de egyrészt soha nem mondom, hogy soha, Kinga pedig még annyira fiatal, és ő még nem versenyzett, de ha Isten is úgy akarja, akkor 2-4 éven belül ő is színpadra fog állni. Kinga, ha felkészül a segítségemmel akkor minden lány reszkessen! Köszönjük szépen mi is a felkérést is és a jókívánságokat!



Így érheted el álmaidat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...