2015. június 12., péntek

Te hogy csinálod?

Jött egy kérdés, amire nem könnyű három sorban válaszolni:

Nem vagyok túl jó az előre tervezésben, hogy mit főzzek, és mit együnk családilag. Hogy lehet összeegyeztetni a családdal ezt a fajta életmódot. Te hogy csinálod?

Leírom nektek, mert sokan kérdeztétek, hogy nekem hogy telik egy napom, vagy egy hetem. Hogy oldom meg, hogy a család is kap enni és nekem is van dobozolva a másnapi étkezésem.

Hétköznapokon:
Reggel én kelek a legkorábban 6:20-kor. Irány a konyha, egy citrom kifacsarása és vízzel gyorsan megiszom. Felteszem a kis kotyogómban a kávét.  Matyi két szelet kalácsot eszik reggelire, vajjal és lekvárral vagy mogyorókrémmel, egy bögre kakaót iszik hozzá. Domán gabonapelyhet készít magának, ki kell pakolnom neki a tejet, a csokisgolyókat, a kakaóport és elkészíti magának. A férjem általában pirítóst eszik sonkával, vagy lekvárral, egy adag kakaós protein turmixot iszik hozzá. Ezeket elkészítem, közben megmelegítem a vizemet a zabpehelyhez. 
anyukám és én :)

A többiek már lejöttek, ki felöltözve, ki még pizsiben, de szépen mindenki az asztalnál lesz és eszeget. A zabkásámat és a kávémat elkészítve én is csatlakozom, de még tutti háromszor felállítanak valami miatt az asztaltól, sebaj, meg van a mai bemelegítés. 

Négyen vagyunk és négyfélét eszünk. Persze ez az én bolondságom, de hát anyukámtól örököltem sok-sok jó tulajdonságomat, köztük ezt is!

sajtos tejfölös tészta, sonkás tészta, baconos csirke kelbimbóval
és az én salátám - vacsora nálunk 
A kutya  is kitámolyog, így neki is önthetem a tálkájába a hamit. A férjem reggeli után kiszalad a kutyával, a gyerekek osztoznak a fürdőszobán én pedig a konyhában pakolok össze… Mindenki elkészült végre, indulhatunk oviba, suliba, dolgozni.

a fiúkkal fagyizás és roller
Délután hazafelé beszaladok a boltba megvenni a szükséges ételeket. Mindig lista alapján vásárolok. Írom főzés közben, hogy miből van kevés, mi fogyott el.  Általában fél 4 körül érek haza. Ekkor kipakolok a táskámból, a mosogatógépből a szárazat, a mosógépből a ruhákat, ki is teregetem, letöltöm a maileket, belenézek van-e fontos és irány az ovi, suli, mert már 4 óra van. Délután főzögetem a vacsorát és a holnapi dobozaimat készítem elő. 

Vacsora a gyerekeknek nem túl változatos, de nem is igénylik. Az oviban és a suliban mindig megnézem, hogy mit ettek, ebből tudom, hogy ebédeltek-e vagy sem. Ha kedvükre való volt, akkor tudom, hogy ettek, ha például, mint ma zöldbabfőzelék, akkor tutti éhesen jönnek haza, tehát főtt étellel kell készülnöm. Ha pörkölt van tarhonyával, akkor biztosan repetáztak, tehát elég lesz nekik a házi hot-dog.  

A férjem rendszeresen hideget vacsorázik, néha egy-egy tojásból készült ételt, tükörtojást, rántottát, de nem igényli, mert ebédre kap rendeset.


Hogy főzök én?
Igyekszem változatosan. Magamnak nem is igénylem, elvagyok a saláta variációkkal, azzal, hogy más-más húst eszem és más-más formában. Néhány példával próbálok segíteni nektek.
roston csirkemell párolt brokkolival vadrizzsel

Alapanyagok:
darált hús – édes burgonya – zöldségek
Elkezdem hagymán, paprikán a darált húst pirítani, felét kiveszem magamnak és párolt zöldségek teszek mellé. A másik feléhez pedig külön lábosban megfőzöm az édesburgit, kicsi csilli paprikát teszek hozzá és isteni édes-csípős burgonyapürét készítek. Nem rakok hozzá semmit, csak összenyomkodom.

Szelelt hús – rizs – zöldség
Szeletben megsütöm a husikat, fele nekem párolt zöldséggel, másik fele akármilyen (currys, kukoricás, mexikóis) rizzsel és esetleg plusz párolt zöldséggel apának.
Kockázott vagy csíkokra vágott husi – tészta – zöldség
A húst serpenyőben megpirítom, felét nekem nyers salátával, másik feléhez mehet egy kis tökmag, pirítani, tejszínes mártás hozzá és a főtt tésztára apának kiváló.
mákos süti túrókrémmel csokimázzal
Cottage Cheese – spenót – csirkemell - tojás
Csirkecsíkokat lepirítom, a másik edényben megpárolom a spenótot, felét kiveszem cottage cheese-zel keverve teszem a saját dobozomba, apának a spenóthoz juhtúrót teszek és egy-egy tükörtojást dobok rá.

Darált hús, zöldségek
Egytálétel jénaiban készítve. Mindféle zöldségből lehet, nekem simán a husi és a zöldség serpenyőben, de ez idő alatt a többieknek jénaiban a sütőben sül a rakott zöldség tojással, sajttal, tejföllel.

Tízórai:
nekik gyümölcs, nekem cottage cheese

Uzsonna: 
nekik gyümölcs, vagy házi süti, nekem házi süti, vagy protein, túró, cottage cheese, zöldségek
mandulás kéregben sült csirkemell

Ennyire egyszerű!

Van, hogy rántott húst kérnek, akkor kihagyok magamnak két-három szelet husit, amit egy másik serpenyőn natúr kisütök, a burgonyát nekik megsütöm a sütőben, magamnak pedig egy marék zöldsalátát teszek a tányérra. Kész a vasárnapi ebéd!
Leves ehető, ha nincs benne cukor!


Gyors gyümölcsleves: friss vagy kiolvasztott fagyasztott gyümölcs 80%-a turmixgépbe, hozzá kókusztej, turmixolás és a többi gyümölcsöt utólag beletesszük daraboknak. Édesítés a megszokott édesítővel.

Süti recepteket találtok még a blogon!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...