2015. július 29., szerda

... szerinted?

A napokban keltett felháborodást az irigyek körében:

a Vogue Magazin pár napja egy babakocsit szeretett volna reklámozni egy futó anyukával, aki egyébként modellként éli életét. Erre óriási felháborodások jöttek hozzászólásban, mely szerint
- a teste fontosabb a gyerekénél
- nem tesz jót a babának
- ez nem egészséges női testkép a kismamáknak

Miért is?

Ép testben ép lélek. Annyira igaz! Ha már túl vagy egy várandósságon, egy szülésen és az első 2-3 hónapos szoptatás, fejés, délutáni első fogmosás idején, akkor tudod jól, hogy nem lehet bírni idegekkel mozgás nélkül. Igen is, szükségünk van rá! Kérdem én - és tisztelet a kivételnek!!!! - az apuka hol is van? Ő is eljár dolgozni, edzésre, haverokkal találkozni, akkor ez jár anyának is, aki dolgozik, azaz egésznap a háztartást igyekszik elvégezni a baba non-stop felügyelete és ellátása mellett, majd elmenne edzeni, kikapcsolni és talán egy barátnői beszélgetésre is, na persze, ha lenne még rá energiája.

A sport engem inkább feltöltött mindig, mint, hogy elfáradtam volna. Sokkal jobban éreztem magam, úgy gondoltam, hogy ez termeli a MagneB6-ot. 

A babának nem tesz jót? A baba alszik! A baba imájda, hogy ringatja őt a kocsi. Ezek a kifejezetten futásra tervezett babakocsik olyan rugózással vannak már ellátva, hogy a baba meg sem érez ebből semmit. Tök jól van! 
Én 6 évvel ezelőtt (Domán 1 éves, Matyi 3 éves)
Én sokszor kitoltam alvás időben a focipályáig Dománt a kapuban hagytam és futottam körbe-körbe. Minden körben rá tudtam nézni, hogy alszik-e. Annyira jó volt. Mikor végeztem, hazatoltam, kitoltam a teraszra és még lezuhanyozni is volt időm. Nem hinném, hogy ettől én rosszabb anya vagyok! Később futóbabakocsim is volt és görkorim. Ezzel edzettem. Nagyon jól érezte magát ő is és én is. Ha az anya jól van, a baba is!

Ez egy példa lehet a kismamák előtt. Hidd el, hogy a párodat csak másod sorban érdekli, hogy mit főztél vacsorára és tiszta-e a padló. Elsősorban jobban érdekli az, hogy te legyél kiegyensúlyozott, ne idegbeteg anya legyél, ne legyél elhízott és elhagyott, maszatos tréning nacis zombi. A padló fényessége és a morzsák a földön arról árulkodnak, hogy a gyerek evett végre, és játszottatok egésznap, mert nem volt időd felmosni. Kit érdekel? Egyébként a legtöbb pasi észre sem veszi, ha nem mosol fel mindennap, mielőtt ő belép a lakásba. Neked még rosszul is esik, hogy nem jegyezte meg, hogy "ó drágám, még felmosni is volt időd?!" igen, volt.... de közben megszakadtam és 8 karú polippá változtam a nap nagyrészében.  Sokkal jobb, ha szabadidődben elmész futni, odafigyelsz az étkezésedre és minél előbb visszanyered esküvőtök előtti formádat, amin a párod tuttira meg fog lepődni, és büszkén dicsekszik veled a barátai előtt.

Egyébként ne feledd a reklámfotón lévő nő modell. Tehát előtte is tudta, hogy miként kell étkeznie, valószínűleg a terhesség alatt is mozgott rendszeresen és odafigyelt az étkezésére is! Tehát nem kellett neki túl sok súlyfeleslegtől megszabadulnia. Ez a munkája, ebből él! Más meg fodrász, körmös, eladó, könyvelő stb. Nekik abban kell jónak lenniük!

Én 2015. tavaszán (Matyi 9 éves lesz, Domán 7 éves lesz)
Jajj, már előre látom a hozzászólásokat... - és a pasik? mit tesznek? ők meg tespednek a fotelban és söröznek és stb.stb.stb.... oké! igazatok van! Valóban a többség ezt teszi! De tudod miért? Mert pont ezeknek a férjeknek a felesége a maszatos tréning nacis zombi! Ha te viszont nem az leszel, akkor ő is változni fog! Már rég észre kellett vennetek, hogy ha ti nem változtattok otthon anyafőnökként a helyzeten, akkor ők nem fognak! 

A tejed? Nem, nem fog elapadni, egyébként sem az első 4 hétről van szó. Az első 6, de szerintem akár két-három hónap igen is nehéz, főleg első gyerekkel, főleg az egy pici és egy kicsi testvérpárnál, szóval mindenképpen nehéz, ha úgy családtag érkezik. Ez idő, de az étkezésedre oda tudsz figyelni az elejétől fogva, majd amikor már beáll a napirend, akkor illeszd be a mozgást is. Sokkal több erőt és türelmed lesz! 

Lesznek kivételes napok, amikor hulla vagy, amikor tízszer keltél fel éjszaka (nekem 16 a rekord!) és nem akarsz megmoccani sem másnap, akkor persze aludj te is napközben, míg a kicsi végre pihen.

Sok sikert! Ne add fel, menni fog és te is lehetsz jó nő!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...