2016. január 3., vasárnap

A nagy K, azaz a kulcs a fogyáshoz

Én igenis hiszek a kalóriákban. Szerintem számít. Sok diétát próbáltam már, de ahol a kalóriákat nem számoltam, nem tartottam kordában, nem szabtam határt, ott igenis elúsztam és nem történt semmi, vagy ami történt, az nem tetszett! Imádok enni, központi szerepet játszik az életemben, mint a többségnek.


Tehát van ez a bizonyos K, a mi kalóriánk. Az étel és az ital ellát minket energiával, ezt kalóriában mérjük. Szervezetünk többféle célra haszonsítja az energiát: a szervezet fenntartására, még az emésztésre is, növekedésre, regenerálódásra. Akkor hízunk, ha több kalóriát vittünk be, mint amennyit felhasználunk. Tehát mire van szükségünk? Kalória-defficitre, amit úgy érünk el, hogy ha kevesebb kalóriát fogyasztunk, vagy többet használunk fel.  Két lehetőségünk van:


  • Csökkentjük az étel mennyiségét – bizonyos szint után veszélyes!

  • Nagyobb felhasználást érünk el – mozgás, sportolás!

Ha csökkentjük az ételek mennyiségét, akkor létfontosságú vitaminoktól és ásványi anyagoktól is megfosztjuk a szervezetet, de ezek pótolhatóak vitamin kapszulákkal. Azonban a kalóriahatárt meg kell szabni, ebből adódóan biztos, hogy kevesebbet ehetsz, mint eddig, sőt más lesz az összetétele is a tányérodnak.


kalória


Mozgással rásegítünk a kalóriadefficitre!


A mozgás boldogsághormokat termel. Amikor futni megyek, mindig úgy érzem, hogy egy adag MagneB6-ot kaptam. Mindenképpen jobban érzem magam és jobb lesz a kitartásom, türelmem is. Megéri kipróbálni, függő leszel!


Mozgással javul az izomtónusunk. Amikor napokig nem tudok edzeni menni, egyértelműen látom a plöttyedtséget a tükörben, majd 3 kemény edzés újra formába hoz és máris mosolyogva nézek reggel szembe magammal.


A mozgás gyorsítja a fogyást, gyorsítja az anyagcserét. Intervall edzésekkel hosszú órákig tartó gyors kalóriafelhasználást érhetsz el.


Ha már elértél egy jó eredményt, azt meg is kell tartani, ne hagyd abba se az étkezést, se a mozgást!



A nagy K, azaz a kulcs a fogyáshoz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...