2016. január 5., kedd

Kürtöskalács helyett

Kaptam egy szuper jó kürtöskalács receptet, de ez tele volt cukorral és liszttel, tehát ki kellett találni ennek a diétás verzióját.


Szóval legyen benne kevesebb szénhidrát, legyen benne több fehérje, és igyekezzünk a zsírt egészségesen beletenni. Így jött létre az alábbi recept:


5 dkg NoCarb sütőmix, 5dkg kókuszliszt, fél zacsi (6gr) porélesztő, 2 ek. eritrit, 1,5dl kókusztej, 5 dkg olvasztott vaj/kókuszzsír , 1 tojás.


Ezeket a hozzávalókat egy hőálló tálban összekeverjük, majd 50 fokos sütőben sütőzsákban (hogy ne száradjon ki!) pihentetjük 20 percig.


Kivesszük, és két sütőpapír között fél centi vastagságúra nyújtjuk, majd csíkokat vágunk belőle, melyeket 3dkg olvasztott vajjal megkenünk. 3ek eritritet (stevia, malitolt is lehet) 1 ek fahéjjal összekeverünk és megszórjuk vele a vajazott tésztákat.


Lehet belőle csigákat is készíteni, vagy akár maci formába is belenyomkodhatjuk.diétás kürtös kalács


Fontos, hogy nem tepsin és nem is rácson, de még sütőpapíron se süssük. Szilikonon sütöttem. A maci szilikon forma. A csíkokat pedig egy szilikonos gyümölcstorta forma belsejébe helyeztem el. 150 fokra állítottam a légkeveréses sütőt, felső sütést kapcsoltam, felső “polcra” helyeztem a rácsot és kb. 15 percig sütöttem, míg a teteje megbarnul.


Látható a macinál jól, hogy a tészta alja nem lett kemény, ropogós, hanem olyan puha, mint a kürtös kalács belseje.


Akinek nem elég, az ehet hozzá diétás lekvárt, steviás nutellát, vagy protein pudingot (protein, víz, konjak liszt)


Jó étvágyat!



Kürtöskalács helyett

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...