2016. január 6., szerda

Így főzz "kétfelé" gyorsan

Nagyon sokan jeleztétek, hogy gondot okoz az ún. kétfelé főzés.


Nem kell ügyet csinálni belőle. Egyszerűen nincs krumplifőzelék mostantól 😉


Na, persze, ha ez ilyen egyszerű lenne… Tudom én, hisz az én családom sem szeretne mindennap spenótos csirkét enni. Szóval a saláta-ügy náluk totál kizárva, egyikük sem eszi meg, hacsak nem gyros és nincs mellé sültkrumpli.


Amikor saláta – csirke a menüm:


Ők: Gyors – csirkecsíkok, saláta, joghurtos öntet házilag készítve, sült krumpli sütőben sütve.  Sima ügy, ahogy Domán mondaná, simaliba… hiszen a saláta és a csirke közös, az öntetet elkészítem nekik, a sütőben pedig 20 perc alatt kisül a krumpli. Próbálkoztam már zellerrel, de semmi esélyem, elüldöznek itthonról a reformkonyhámmal.


Amikor párolt zöldség – hús a menüm (spenót csirkével, zöldhüvelyű zöldbab csirkével…)


A zöldség párolást megcsinálom, a csirkét megsütöm a serpenyőben, nekik is és magamnak is. A zöldségből ők nem kérnek, maximum apánál indulhatok ilyesmivel. A gyerekek pedig hamburgert készítenek zsemléből, a húsból és szószokból.


Amikor bolognai tésztát kérnek ők, akkor én is azt eszem, csak más a tésztám, amire rápakolom. Sőt a sajtot sem hagyom ki az életemből, mert finom. És még saját ketchupom is van (Spar stevia, vagy Felix stevia).


Amikor marhapörkölt van tarhonyával, akkor én is marhapörköltet eszem, csak NoCarb rostmixből készítek hozzá smarnit.


Ha goffrit, vagy palacsintát, vagy pizzát kérnek, akkor én is azt eszem, csak más a tészta.


 


Mai példa:


Laska gombás mérges pulyka 😉 NoCarb tésztával, vagy anélkül


gombás currys


A darált pulykahúst egy fél lilahagymán (mert maradt a rántottából) megpirítottam, a laska gombát a már lepirult husira dobáltam. Pároltam tovább. Fűszerek: curry és chilli jó sok, ha már pulyka, legyen mérges.


Ennél a fázisnál ki szedtem apának tányérra vacsi adagot, eszik hozzá pirított NoCarb kenyeret.


Továbbiakban egy zacskó leöblített NoCarb angyalhaj tésztát tettem rá és három tojást felvertem, majd az is mehet hozzá. Kevergetés a tojás megszilárdulásáig és kész is a holnapi három adagnyi (ebéd, uzsonna, vacsora) menüm.


Egyébként pedig igen, nálunk is van olyan, hogy míg az egyik részén a tűzhelynek párolom a saját ételemet a másikon krumplifőzelék készül a gyerekeknek.


 


 



Így főzz "kétfelé" gyorsan

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...