2016. január 24., vasárnap

Édesítő tesztelés

Napjaink egyik kedvelt édesítőszere a sztívia (stevia, sztevia): a Stevia Rebaudiana növény levelei szárítva, illetve őrlemény formájában (30-szor édesebb a cukornál) vagy kivonata (akár 300-szor is édesebb a cukornál). A legújabb forgalomba hozható cukoralkohol, az eritritol, cukoralkohol, amelyet mikroorganizmusok segítségével fermentáció útján állítanak elő. Négy szénatomos, egyenes láncú szerkezetének köszönhetően nem metabolizálódik, a bevitt mennyiség több mint 90%-a változatlanul ürül a vesén keresztül, illetve a széklettel.


Az ízüket már bizonyára ismeritek, hiszen ezeket ti is használjátok jó ideje, azonban a NoCarb Noodle-tól kaptam egy prémium stevia kivontot tartalmazó édesítőszert, melynek egyáltalán nincs mellékíze.


Tesztelésem során kóstoltam üres kávéban, amihez semmilyen tejet nem öntöttem, nem éreztem utóízt.


Sütöttem vele süteményt, melyben nem éreztem azt a furcsa utó alkoholos, kesernyés ízt, végre! WP_20160123_16_11_52_Pro


Rászórtam a diós tésztámra, mely még finomabb lett, mint eddig volt.


Még az esti palacsintába töltött NoCarb pudingot is ezzel édesítettem.


Mennyiségben pedig úgy éreztem, hogy nem kell 1:1 arányban használni. Szerintem 1:2-vel is eléggé édes lesz tőle minden.


Gratulálok NoCarb, ezt is jól összehoztad!



Édesítő tesztelés

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...