2016. január 22., péntek

Ne legyél éhes!

Milyen trükkök léteznek ahhoz, hogy túléljük a sóvárgást?


Először is fontos a megfelelő folyadék bevitel!


Már említettem, hogy becsap az agyad, mert ugyanonnan jön az utasítás a “szomjas vagyok”-ra és az “éhes vagyok”-ra, de te magas talán többször összekevered. Ha úgy érzed éhes vagy, először igyál egy nagy pohár vizet, gyümölcsteát.


Fehérjét zsírral kombináld!


tojásMiután csökkentetted a szénhidrát beviteledet és a cukros, lisztes ételeket teljesen kiiktattad az életedből, gyakran előfordulhat, hogy a rád kacsingató csokidarabka végül a pocakodban végzi. Miért is van ez? Mert a finom csirke-brokkoli, csirke-sali kombókat nem dúsítod egészséges zsírokkal. Ilyen például, az avokádós csirke saláta, vagy a tojásfehérje sárgájával, esetleg a csirke mogyorós brokkolival, az olivabogyós görögsaláta steakkel. stb.


Régebben az volt a köztudatban, hogy a zsírok hízlalnak, de bizonyítékok vannak rá, hogy a cukor és a szénhidrát mellett elfogyasztott zsírok a hibásak. Azonban, mivel te már nem fogyasztasz cukrot és a szénhidrát fogyasztásodat is minimalizáltad, az is inkább csak rostbevitel, bátran fogyaszthatod a feldolgozatlan zsírokat. A zsírok segítik az agy működését, teltségérzetet adnak, több vitamin (A,D,E,K) is zsírban oldódik.


Ehető zsírok: olajos hal, kókusz és kókuszolaj, lenmagolaj, kenderolaj, olajbogyó, avokádó, és magolajak


Fehérjék: tojás, magvak, sajtok, teljes zsírtartalmú joghurtok, tenger gyümölcsei, lazac, halak, húsok, fehér- és vöröshúsok, tofu.


Aludj eleget!


Az alváshiány másnaposságra hasonlító tüneteket produkál. Tudod mire gondolok? 27a793a64982a04d58ab1507b80afd4d5381Mikor egy átbulizott éjszaka után egésznap csak ropogtatnál, nassolnál, rágcsálnál valamit. Na, ilyen ez! Ez a kialvatlanság egy kortizol nevű hormont termel, mely visz téged bele a nasizásba… Szóval aludj! Feküdj le este 11 óra előtt és aludj legalább 7-8 órát. Legmélyebb alvásod éjjel 11 és hajnali 1 óra között van! Ezt az időt ne hagyd ki! Igen, én is örültem, mikor végre már tudtam aludni éjjel. A gyerekek rekordja este 9 és reggel 6 között 16-szor ébredés!


Mozdulj meg!


10922778_844991042239432_606681029974622436_nVégül a kedvencem, a mozgás! Ezt sokszor elkövettem. Éreztem, hogy jött a “de ennék valamit” érzés. Fogtam a futócipőt is elmentem kocogni. Vagy kivittem a kutyát sétáltatni, vagy a gyerekekhez mentem játszani, de semmiképp nem maradtam a konyhában, a nappaliban. Biztos te is észrevetted már, hogy ha edzel akkor simán betartod az étkezést. Biztosan beindul valami az agyban a mozgás hatására, mely elfelejteti veled az ehetnék érzését.


Csinálj egy rövid, de intenzív edzést, például egy 20 perces HIIT edzést. Ezt már sokszor, sok helyen olvastad, láttad – remélem! Ez egy olyan testmozgás, mely szakaszokra van bontva. 20mp-60mp közötti intenzív mozgást egy 10-20mp pihenő követ. Ezt lehet futógépen végezni, vagy utcai futásnál alkalmazni.


Gyakorlatsor 30-40mp (mindegyik után 10-20mp pihenővel)baby_1_arm_pushup


  • ugrókötelezés (ha nincs, akkor helyben szökdelés)

  • kitörés váltva beleugrással tarkón a kéz

  • négyütemű fekvőtámasz felugrás a végén

  • guggolásból felugrás tarkón a kéz

  • taposás boxolással (lengyel boksz)

  • jumping jack

  • helyben futás magastérdemeléssel

Na ne, mond, hogy a gyerek nem élvezné, ha együtt csinálnátok!

 


 



Ne legyél éhes!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...