2016. január 10., vasárnap

Vasárnapi süti paszternákból

NoCarb sütőmix + mák + paszternák = retro bögrés mákos diétásan.


Nagy kedvencünk a retro bögrés mákos sütemény. De ma már nem tudnám megenni. Paszternákot vettem és ebből készítettem vasárnapra krémlevest, illetve a maradékból süteményt.


“Télre ezt is ki kell a földbül ásni, és a pincében fövenbe tenni, hogy az ember élhessen vele; a magnak valót pedig, ott-kin hagyhatni a kertben a földbe. A Pasternákkal húst, halat főznek, mint az petrezselyemmel: noha a magyarok nem oly igen élnek vele, mint a lengyelek. Egyéb orvossága nincsen, hanem kiűzi a vizeletet, az hasrágást megcsillapíttya, és az asszonyok idejét megindíttya.” (forrás: balintgazda.hu)paszternák süti2


Ahogy most készítettem:


Bögre helyett a proteines (30gr) mérőkanalat használtam:


  • 200gr lereszelt paszternák

  • bő két kanál (65gr)  darált mák

  • 1 kanál (30gr) eritrit

  • 1 kanál (30gr) vaníliás kevert protein

  • 1tk szódabikarbóna

  • 1 1/2 kanál (45gr) NoCarb sütőmix

  • 1 tojás

  • kb. 2 dl langyos víz

Ezt a mennyiséget összekevertem kézzel, nem kell hozzá elektromos keverő sem. Sütőpapírral bélelt tepsibe kanalaztam és 170 fokon 30 perc alatt készre sütöttem. 15 kocka lett belőle. A gyerekek is szívesen fogyasztják, mert nem tudják és nem érzik benne a zöldséget.


Tápértéke: kcal: 59.97     fehérje: 4.59     szénhidrát: 3.56      zsír: 2.83


A számoláshoz a kalóriabázist használtam.



Vasárnapi süti paszternákból

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...