2016. február 3., szerda

Délutáni nasizás

Ha minden jól ment ma és rákészültél a mai napra, akkor reggel időben ébredtél, lassan, odafigyelve ettél, mert erről már írtam, hogy fontos figyelni az ízeket, érezni kell és rágni is kell. Szerintem nem elég egy protein turmix étkezés helyett, tutti éhes lesz az agyad egy órán belül. A reggelid legkésőbb reggel 7 óráig, majd egy kisebb étkezés délelőtt 10-11 óra körül. DSC01751Ebédeltél is, azt, amit magad készítettél 13-14 óra körül. Mielőtt elindulsz haza a munkahelyedről még egyél valamit, mert mire hazaérsz… sok-sok teendődet elintézve (bolt, ovi, suli és egyebek) nagyon éhes leszel, ha nem eszel délután. Ha nem eszel délután egy kisebb étkezést, akkor vacsora időben már szinte habzsolni fogsz, falási rohamok jönnek majd rád és nem fogod tudni kontrollálni.


Délután közepén jön a fáradtság is, ilyenkor sokan letudják az étkezést egy kiadós kávéval, latte, macchiato formájában, ami még ízesítve is van valamilyen szirupszerűséggel. Hát nem tenném. Oké, jöhet egy kis koffein, egy presszó, vagy egy hosszú kávé minimális tejjel, vagy anélkül és édesítővel. De semmiképpen sem étkezés helyett. Ha kávét kérsz a büfében, kérd pici tejjel és egy kis fahéjjal, de ne sziruppal és ne cukorral. A fahéj segít stabilizálni a vércukorszintedet és isteni ízt ad a forró italodnak.


Igyál teát, kardamom, fahéj, vanília, gyümölcsteák cukormentesen.winter-tea


És akkor nézzük, hogy mit is lehetne enni. Ha most azt mondanám, hogy ugyanazt, amit ebédre ettél, vagy megint egy adag zöldség és hús, mint rost és fehérje? A reakciók: szúrós szemek. Melyik nő akar így élni? Én biztos nem! És mivel te sem versenyző vagy, nem készülsz színpadra és csupán csak az egészségedért, egy jobb formáért teszed ezt, mondok neked mást! Ismerlek, tutti, hogy valami kekszet, vagy rágcsát szeretnél, mert ha a buszra kell szállnod, vagy az autóban ülsz, esetleg a bolt és az ovi közötti úton kell rágcsálni valamit, akkor nem vagyunk egyszerű esetek. Hát tessék!


Bolti cuccok, amiket nem támogatok, mert akkor egy újabb dolog, amiről majd le kell szokni és át kell szokni a saját készítésűre, de azért maximum a Gullon só és cukormentes keksze, ami nem csokis, nem ízes, sima, olyan, mint a retro albert keksz. Ennyi és ebből is két darab.


Szerintem készíts magadnak hétvégén egy nagy tepsi kekszet és oszd el mindennapra. Lehet zabpehelyből készíteni és lehet a rostokban gazdag, szénhidrátszegény NoCarb sütőmixből is.


Zabpehely keksz alapreceptet itt találsz.


A zabkeksz alapot variálhatod a kedved szerint, vanília, kakaós, fahéjas, gyömbéres, kókuszos, aszalt gyümölcsös, ahogy szereted.


A szénhidrátszegényebb variációkat ide gyűjtöttem össze:


Kókuszos keksz, nagyon finom, egyik kedvenc:
60gr kókuszreszelék
30gr csokis fehérje por
2 tojás
20gr 90%-os étcsoki olvasztva (Wawel cukormentes)
1 ek. kókuszolaj olvasztva (ezt a csokival együtt olvasztom)
2 ek. zsírszegény kakaópor
2 ek. eritrit
opció: mogyoró, mandula, dió bármi, ami van


Az egészet összekeverni és tepsibe kis kekszekhez valót kanalazunk. 180 fokon 10-12 percig sütjük. Tápérték: 1 db – 46kcal, fehérje 2g, szénhidrát 1gr, zsír 4gr  (kaloriabazis.hu)


NoCarb kávés fahéjas keksz


  • 30gr sütőmix NoCarb

  • 2ek. kókuszolaj

  • 1 közepes tojás

  • pici sütőpor

  • 3 ek. víz

  • vanília aroma

  • nescafe, fahéj, vagy mézeskalácsfűszer

  • eritrit

A tojásokat egy kézi habverő segítségével egyneműre keverjük a vízzel és a kókuszolajjal. Hozzáadjuk a fűszereket, a vizet, a kávét, az édesítőt és a sütőmixet, majd kézzel alaposan összegyúrjuk. Egy lágy, de nem folyós masszát kapunk, amit vizes kézzel könnyen tudunk formázni: diónyi nagyságú gombócokat gyúrunk, és lelapítgatva kekszeket készítünk, vagy kinyújtjuk sütőpapír között és kis négyzeteket vágunk. Sütőpapírral bélelt gáztepsibe pakoljuk őket. 175 Celsius – fokra előmelegített sütőben, alul – felül sütési módot használva 15 perc alatt készre sütjük.


Sós ropogtatni való magos rudacska


  • 60gr zabpehely aprószemű

  • 20gr zabkorpa

  • 150gr magkeverék (spar)

  • 10gr tökmag

  • 30gr lenmagliszt

  • 30gr NoCarb sütőmix

  • 60gr kókuszzsír olvasztva

  • 1dl víz


  • 30gr sajt reszelve

Az egészet fél órára betettem a hűtőbe. Majd kivétel után kétfelé vettem és két sütőpapír között vékonyra nyújtottam, lekentem tojásfehérjével, pici reszelt sajttal és magokkal szórtam meg. Visszatettem rá a papírt és jól belenyomkodtam a sajtot és a magokat. Utána szétvágtam műanyag késsel csíkokra. 170 fokos sütőben 2×6 percig sütöttem. Félidőnél megfordítottam a tepsit. Rengeteg lesz belőle! Tápértéke 100gr-ra: 466 kcal, 14,4 gr fehérje, 10gr szénhidrát, 39gr zsír


Kókuszos NoCarb keksz édesszájúaknak kókuszos nocarb keksz


  • 50gr NoCarb sütőmix

  • 50gr kókuszreszelék

  • 20gr kókuszliszt

  • 1 tojás

  • 1 evőkanál kókuszolaj

  • pár csepp citromlé

  • pár csepp kókuszaroma

  • eritrit

Kézzel összegyúrtam, majd két sütőpapír között kinyújtottam, tetszőleges alakúra vágható, majd 180 fokon 12 percig sütöttem, vigyázz ne égjen meg a széle. Tápértéke 100gr-ra: 305 kcal, 9,5 gr fehérje, 11gr szénhidrát, 23gr zsír


 


nocarb kávés kekszÉn így szeretem: keksz a rostok miatt, és a kávé vaníliás proteinnel, fahéjjal. Sok cégnek van már proteines kávéja is, ami valóban tartalmaz koffeint is. Próbáld ki!


 



Délutáni nasizás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...