2016. április 26., kedd

Diétázz okosan!

Nap, mint nap sok-sok üzenetet kapok tőletek és ennek örülök, mert van közte olyan is, hogy mióta veled beszéltem, azóta 10 kilót fogytam. De ő valószínűleg sose kérdezte meg tőlem, hogy lehet-e azt, hogy kicsit másképp!


Sokan azt is megkérdezik tőlem, hogy én eszem-e rizst! Rizst és kölest és bulgurt is eszem. Ha nincs kedvem főzni, akkor puffasztott rizst eszem. Ma is azt ettem.


Hát, igen!


Én elhiszem, hogy te úgy tudod, meg úgy olvastad, hogy nem kell számolni a kalóriákat és mennyire király, hogy te tartozol és valahova, így majd te ezeket az élelmiszereket részesíted előnyben, de kérdem én, nem lesz hiányod semmiben? Nem akarsz majd félreenni? Biztos, hogy jó, ha valamit totál megvonsz magadtól? Jó neked az, ha szélsőségek egyikében élsz? Nekem nem lenne jó!PhototasticCollage-2016-01-23-13-59-09


És hogy lehet az, hogy az összes fitnesz versenyzőnek bejön a fitnesz kaja? Hogy lehet, hogy ők tényleg hús-rizs-zöldség-protein-tojás kombón élnek és mégis szálkásak lesznek? Pedig ők is valamilyen típusok. Hát lehet, hogy léteznek típusok, én valószínűleg akkor a vegyes vagyok, de volt, aki megállapította rólam, hogy szénhidráttípus vagyok, aztán pár hónap múlva egy másik, hogy fehérje típus vagyok. Szerintem meg simán odafigyelek arra, hogy mikor, miből, mennyit eszem!


Ugyanis én több féle diétát végig ettem már. Hidd el végig csináltam a fitnesz menüt, a ketogént, a paleot. Csináltam már szénhidrát alapút, és fehérje-zsír alapú diétát is. Fura, hogy nekem minden bejött? Erre jön az, hogy mert én vegyes vagyok. Ahhhhaaa! És akkor én most döntsem el, hogy végülis melyiket eszem. Szerintem, ha tudod mit miért csinálsz, akkor lesz eredménye! Mindegyiknél számoltam, terveztem, és ettem mindenfélét. Ennyi a lényeg!


Én sok-sok embernek adtam már étrendet, és egyik sem volt egyforma. Mindegyikkel találkoztam személyesen, mert nekem látnom kell őt, látnom kell, hogy milyen a mimikája beszélgetés közben, hogy lássam mi érinti őt rosszul és mi érinti jól. Látszik az emberek szemén, ez nekem is jó. Neki pedig pláne jó, mert találkoztunk, közvetlenebb a kapcsolat és sokkal többet kérdez így, mint mailen, vagy skype-on. Sokkal jobban tudjuk testreszabni az étrendet. Kialakul köztünk egy olyan kapcsolat, ami később fontos lesz. Amitől ő érzi, hogy számíthat rám, én pedig mindenkinek egyenként a szívemen viselem a sorsát.401897_449179251840307_548669120_n


Akivel ez működik, azzal sikerül is! Ez olyan, mint a párkapcsolat. Bizalom, folyamatos kommunikáció. Ha átversz engem, átvered magad, és nem lesz meg a siker!


És igenis kell számolni!


Ez az egyik napi posztom alapján simán kiderült! Kiraktam egy fotót, amin 500gr csirkemell volt felkockázva és egy másik dobozban zöldségek. Valaki azt mondta, hogy simán megenné egyszerre, volt, aki azt, hogy ez sok, hányfelé osztom el. Aztán van egy másik fotó, ahol ugyanez a mennyiség két vagy három felé volt osztva. Egész más hatása van. Ezért kell mérni! Ha nem méred le a húst és a zöldséget és a rizst, vagy más gabonát, tutti, hogy vagy keveset eszel, és nem lesz elegendő az étel, vagy sokat eszel és túl sok lesz a kaja. Volt aki azt írta, hogy megettem 200gr sajtot, és utólag írtam be a kalóriabázisba, rájöttem, hogy 600 kalóriát ettem meg. Hát ezért kell előre tervezni!


Én számolok is. A testsúlya az alap, ebből számolok fehérje, szénhidrát és zsír szükségletet. Tök mindegy, hogy melyiket számolom, a kalóriát, vagy a grammokat. Az egyik adja a másikat, a másik pedig az egyiket. Tudom mit és mennyit edz, mit csinál egésznap, nő vagy férfi, mennyi idős. Ezeket figyelembevéve jön ki az, hogy mi a keret! A keret lehet grammban, vagy százalékban, vagy kalóriában, de összetételben levezetve meghatározva neki. És a kereteket nem lépjük túl.  Arra az esetre, ha plusz étel kell, akkor van a tojásfehérje, a protein. A túrót is lehet, de nem mindenkinek. Van, aki nem jól reagál rá, van aki bírja. De, mint étel simán ehető, mert figyeljük a reakciókat is, ezért kell naplózni!


Ha naplózol, akkor tudod, hogy mitől fáj a hasad, mitől nem megy tovább a fogyás, mikor kell változtatni a kalórián, az edzésen, az összetételen! Az összetételben mindig a fehérje vezeti a listát!


Szóval VÁLTOZATOSAN, FOKOZATOSAN, TERVEZNI, SZÁMOLNI, KORLÁTOZNI kell!


És igen, ez nem jó! De majd jó lesz, amint látod, hogy van eredmény és szépen alakulsz, akkor örülni fogsz és lesz siker!


 



Diétázz okosan!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...