2016. május 24., kedd

Mákos habos huncutság

Amikor a mákos tésztát elkezded variálni:


 



no carb tészta egy olyan tészta, ami sokak szerint ronda és első ránézésre nem szimpatizálsz vele, azonban a diéta sikerét elősegíti. Az egyetlen olyan tészta, ami nem tartalmaz szénhidrátot és kalóriát, tehát bármikor ehető, növényi eredetű, glutén- és gabonamentes. Tehát igazán hasznos alapanyag.


Nálam általában így történnek a dolgok:

1. Valamit kéne csinálni

2. Édeset, vagy sósat?

3. Nyilván édeset, hiszen nagyon imádom, és a sok hús+zöldség mellé néha jól jön.

4. Alapanyagok: mi van itthon megbontva?


Szóval ma egy megbontott darált mákot találtam a mélyhűtőben, és a sok-sok nocarb tészta volt még elöl a konyhában.


Első gondolat: legyen mákos tészta, csak úgy simán.

Második gondolat: és mi lenne, ha tennék hozzá diót, vagy almát reszelve?

Harmadik gondolat: dió elvetve, mert nincs kedvem darálni, alma jöhet, úgyis sok van, és nem fogy.


Gondolkodás közben a tésztát egy fazékba tettem leöblítettem, és pár percig főztem, pontosan addig, amíg lereszeltem az almát és hozzátettem a mákot, az eritritet. Majd jöttek a további gondolatok: – ez így túl száraz, legyen benne valami még, így tettem bele fél deci liter házi kókusztejet, egy adag vaníliás kevert proteint. A sütikhez külön veszek kevert proteint, mert azokból sokkal jobb sütni. Aztán még hozzátettem két egész tojást, mégis csak legyen valami kalória tartalma! Az egészet összekevertem, na így már jó, jöhet a tészta. A nocarb tésztát leszűrtem és hozzákevertem a mákos almás masszához.


Egy kicsi (20x30cm) tepsit kibéleltem sütőpapírral és beleöntöttem, 180 fokos légkeveréses sütőben 20 percig sütöttem. Szépen megpirult a teteje, nagyon jó az illata. Jött még egy gondolat! Mi lenne, ha tojásfehérje habot tennék a tetejére?!


Nem gondolkodtam tovább, gyorsan 3 tojásfehérjét felvertem kemény habbá és rákanalaztam 8 kanálnyit a tetejére úgy, hogy ha majd kockákra vágom a sütit, akkor mindegyik tetején legyen egy-egy pirult tojáshab. Tudod, fontos, hogy hogy néz ki a tányéron az étel!


Hát íme a végeredmény!




Hozzávalók összesen:


50gr darált mák


30gr kevert protein vaníliás ízben

2ek. eritrit

120gr reszelt alma

2 tojás

3 tojásfehérje habként a tetejére


Tápérték az egészre: 716 kcal, fehérje: 58gr, szénhidrát: 36gr, zsír: 34gr

1 szelet (ha 8 felé vágod): 90kcal, fehérje 7,3gr, szénhidrát 4,5gr, zsír: 4,2gr



Proteint itt tudsz beszerezni mozduljanyu 5% kedvezménnyel, melyhez a mozduljanyu kuponkódot kell használnod. http://www.best-body-nutrition.hu/webaruhaz/76/feherjek


NoCarb termékeket itt tudsz rendelni: www.szenhidratmentesteszta.hu


VIDFIT Sportcentrumban pedig velem is találkozhatsz, figyeld az órarendet és keresd a Tabata, valamint a popsi kerekítő csoportos órákat.


Személyes találkozóra is van lehetőséged, motivációs beszélgetés, életmódtanácsadás, táplálkozási napló elemzése. Itt jelentkezz!


Mákos habos huncutság

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...