2016. szeptember 6., kedd

Fontossági sorrend

Amikor az egészséges életmódról, az életmódváltásra, egy diétáról, egy edzésről van szó, sokszor halljuk válaszként, azt, hogy nekem erre nincs időm!


Oké! Akkor most gondolkodjunk el egy kicsit! A legtöbb betegséget mi okozza?


A helytelen életmód. Az életmód egy nagy fogalom, nem csak a táplálkozást foglalja magába, hanem a szokásainkat is, mindent, ahogy élünk, a környezetünket is.


10270769_716540625059462_7717707757650086573_n


Kik vesznek körül? Olyan emberek, akik folyamatosan negatív energiát sugároznak feléd? Akkor menj arrébb, hidd el, ő nem fog arrébb állni tőled, mert neki ez jó, van kire rádobni a sok negatívot, ő ettől felszabadul, te pedig szenvedsz egésznap. Senki nem kényszeríthet ebbe a helyzetbe. Gondolj a következményekre, rossz kedvű leszel, aztán vígaszként csokira vágysz, otthon ideges és ingerült leszel, mert a csokit nem kaphattad meg, idegileg le vagy nyúzva. Kell ez? NEM! Tehát építs magad köré olyan embereket, akik mellett jól érzed magad!


Azok a nők, akik csinosak, jól néznek ki, azokra mindig azt mondják, hogy mennyi ideje van önmagára. Igen, mert hagy magára időt! Mosolyog? Igen! Miért, mert jól érzi magát a bőrében! Te is ezt szeretnéd? Hagyj magadnak időt és adj magadnak időt erre! Legyen ÉN időd! Ha ezt az ÉN időd egy arcpakolásra használod, vagy egy finom teára a teraszon, akkor használd arra, de éld meg úgy, hogy feltölt, és te ezt tervezted, kell neked. A gyerekeid, a párod és a család meg fogja szokni, hogy TE is LÉTEZEL, hogy nem egy robot vagy, aki mindig készenlétben áll, hogy kiszolgáljon, hogy segítsen. Ha te lebetegszel, akkor mi lesz?  anyukaTudod, van az a reklám, mikor az anyuka azt mondja eldugult orral a kislányának, hogy “Ági, ne haragudj, de szabadságra kell mennem!” Vicces, tényleg az! Sőt, cuki is! De ez csak azért van, mert nem veled történik. Ha nem érzed jól magad, akkor folyamatosan az jár a fejedben, hogy nem vagyok jól, “nem vagyok jól”. Hűha! Rossz gondolat! Tegyél ellene! Csinálj egy forró teát, tegyél be halk relaxációs zenét és hagyj magadnak fél órát, amikor csak TE létezel és arra gondolsz, hogy ez milyen jó, ez jó nekem és jól vagyok.


Tudod milyen sokan jönnek hozzám úgy edzeni, hogy közben az érdekli, hogy vajon mi lehet a gyerekével? Őszintén! Bent van az oviban, a suliban… Ezt az egy órát legalább töltsd el úgy, hogy MAGADDAL FOGLALKOZOL! Van, aki ki is mondja, hogy neki milyen lelkifurdalása van emiatt, hogy ő eljött edzeni. Jajj! NEEEE! Nem szabad ilyesmikkel elterelni a gondolatokat!


A gondolkodás sokat számít, tudod, erről már írtam!


Nekem a kisebbik gyerekemmel sok gondom volt és elkezdtük a Titoktündér könyveket olvasni. Annyira szeretem, szerintem nem csak gyerekeknek! Hanem felnőtteknek is hasznos. Komolyan! Javaslom, hogy szerezd be, vagy könyvtárból kölcsönözd ki sorba, mindegyik részét. Sorozat, figyelj, hogy először az elsővel kezdj! És olvass fel a gyerekeknek belőle, imádni fogod saját magad is!


Térjünk vissza a lényeghez: Gondolkodj! Mi a fontossági sorrend? Hányszor mondod el magadnak, hogy a mai napból csak én maradtam ki?! Jöjjenek azok az egységek, amelyek az életedet teszik ki. (ez persze mindenkinek más és más).


Házimunka, munkahely, gyerekeim, párom, szüleim, barátaim, rokonaim, önmagam? Mi a te sorrended? anya


Amikor ezt a feladatot legelőször csináltam meg, akkor ezt írtam: párom, gyerekeim, szüleim, munka, barátok, rokonok, házimunka. Mi a fura? Hogy önmagamat egyáltalán fel sem soroltam!!! Pedig valahova be kellett volna tennem, de nem tettem be! Újra csináltam, és valahol a szüleim után szerepeltem ÉN!


Akkor most megint jön az elgondolkodás, mely szerint kérdem én, hogy ha te nem vagy fontos önmagadnak, nem számít, hogy jól érzed-e magad a bőrödben, hogy elégedetten fekszel le este, akkor elmondhatjuk rólad, hogy csinos vagy, pozitív a kisugárzásod, mosolyogsz?  Nem hiszem! Elégedett akkor leszel önmagad teljesítményével, ha elmondhatod, hogy nyugodtan fekszem le, mert a diétát 80%-ban betartotad, voltál edzeni, sétáltál, olvastál könyvet, játszottál a gyerekeiddel, felhívtad a szüleidet, barátaidat, foglalkoztál a pároddal stb…  Száz szónak is egy a vége: TE vagy a legfontosabb! Miért? Mert a párod megkaphatja tőled a maximumot, ha te fancsali képpel várod haza? Fújj, tök szar! A gyerek érzik, hogy anya boldog, ha nem adtad meg magadnak a nyugtató sétádat, edzésedet, ami levezeti a stresszt? Nem fogják érezni, ha anya “hisztis”, akkor a gyerek is az lesz! Soroljam még? Ha nem vagy egészséges, beteg vagy, mert lemerültél, mert sosem töltöd fel magad, akkor tudsz dolgozni? Ha nem tudsz dolgozni menni, akkor lesz fizetésed, stb. Folytassam?


Szóval értékrendet kell állítanod, amit 80%-ban be kell tartanod. Én is mondtam már le edzésről, de este egy félóra ugri bugri a gyerekekkel és máris úgy éreztem, hogy a mai edzést is teljesítettem, tehát nyugodt lélekkel bújtam ágyba este. youcandoit


Fontos lenne, hogy ebben a gondolkodás módban a párod és a nagyszülők is partnerek legyenek. Ha ők ezt nem így látják, akkor bajban vagy! Akkor változtatnod kell a helyzeten. Hogyan? Ezt csak te tudod, mert az a te élethelyzeted, ebbe én nem szólhatok már bele.


Tudod van a mondás, hogy ha anya mosolyog, akkor a baba is mosolyog! És ez érvényes a párodra is!


Kapcsolódó cikkeim, amikben további kapcsolódó cikkeket is találtok, hogy legyen mit olvasgatni. Kérlek, ha tetszik valamelyik, akkor oszd meg másokkal is a Facebookon, hogy ők is megtalálják 🙂 Köszönöm!


Terhességre készülve


Terhesség alatt


Szülés után 1. rész


Szülés után 2. rész


Itt sok mindent írtam


A blogomban nagyon sok hasznos olvasni valót találsz, ha tetszik, osszd meg másokkal is, hogy nekik is segíthess.


Csatlakozz hozzánk egy zárt Facebook csoporthoz, ahol életmódváltó anyákkal beszélgethetsz ITT!


 



akcio


zsírégető+protein neked




logo3


BEVÁSÁRLÁS ITT!



 


 


 



Fontossági sorrend

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...