2016. szeptember 21., szerda

Kevesebb néha több

Sokan esnek abba a hibába, hogy non-stop nyomják az edzést, egy edzésük akár 2-3 órán keresztül eltart. Kell ez valóban?


Nem, nem kell!


Az kell, hogy amit csinálsz 40-70 percen keresztül, az jó legyen, érezd, hogy meghajtottad magad és totál elfáradtál.


Nekem van is edzőm, meg nincs is edzőm. Ez furán hangzik, de így van. Edzőbá, aki nekem nem is bá, mert én vagyok az idősebb, hehe. Szóval ő pont úgy dolgozik edzőként, amikor én pont nem érek rá. Vagy neki van vendége, vagy nekem, ráadásul a teremben a csoportos órákat is váltva tartjuk. Szóval sose jön össze az edzés együtt.


normális vagyok? 7:10


Arra szerencsére gyakran jut ideje, hogy rám pillantson edzésem közben és azért adjon néhány instrukciót, még segítsen kettőt lenyomni, vagy felhúzni. Ami hidd el, nagyon fontos, nekem. Nekem, aki általában edző nélkül edz. Nem mondom, hogy egyedül, mert vannak nekem angyalaim, akikkel úgy vagyunk, hogy ő a nem lát, ő a nem hall, ő pedig nem beszél. És ha nem vagyunk együtt hárman, akkor nem olyan az edzés. Csak együtt jó. Már rájöttünk!


A gyerekeim lebetegedtek, de a csoportos órámat nem szívesen mondom le, főleg, hogy a segítőkész apuka bevállalta, hogy reggel kicsit később indul, én pedig rohanok haza az óra után. Nem bírtam ki, nem bírtam most sem a fenekemen maradni és felkeltem fél 6-kor, gyorsan reggeliztem, kávéztam, elkészültem, és háromnegyed 7-kor már a teremben voltam. Szuper! Nem vagyok normális – gondoltam magamban…


Félúton jutott eszembe, hogy a kulcsomat otthon hagytam, pótkulcsot nem találtuk meg, így maradt a jó kis tornacipő, még jó, hogy épp nem magassarkúban indultam el otthonról. Lábedzés lett volna ma, angyalaim is jönnek majd később, ők is erre a testrészre fognak edzeni, de hogy holnap újra együtt nyomhassuk a súlyokat, a testrészt betartom.


Guggolással kezdtem keretben, üresen, aztán 5-ösével pakoltam a súlyokat fel, nem számoltam, ehhez fáradt voltam, csak rakodtam, aztán leszedtem, közben guggoltam.


Lábfeltolás térdelőtámaszban keretben megint rakodtam az 5-ösöket, tudtam, hogy nem vagyok komplett, de arra törekedtem, hogy ha már időm nincs, akkor súly legyen rajta rendesen. 8-kor kezdenem kell a csoportos órát, addigra kész kell lenni. Egy láb edzés pedig éppen hogy meg van 70 perc alatt. wp_20160921_07_26_18_pro


Tovább mentem ezután a csigás állványhoz, ahol alsó csigáról húztam hátra, majd kifelé oldalra. Hátra 25-30 kg, oldalra 15kg-val. 10x ismételtem 4 körben mindkét oldalra és mindkét lábra. Juhéjj, még van időm! Megjött Edző bá is, jól meglepődve, hogy én már itt vagyok… Gondoltam besegít, de vendégei voltak, így csupán a tekintetével inspirált további feladatok végrehajtására.


Aztán jött a farizom gépben a lábfeltolás és a felhúzás.  Végül pedig egy levezető gyakorlat, a fekvő combhajlító gépben 3x hajlít teljesen, negyedik bent tart 3mp-ig, ezt addig amíg bírom, majd pihenő. Négyszer megcsináltam, Edző bá nyugtázta, hogy ma is jól kicsináltam magam, rendesen edzettem, ügyes vagyok, majd nyújtás és jöhet az órám! wp_20160921_08_45_38_proA kerek-popsi csoportos óra után már a lányok a teremben dolgoztak, edzettek. Rájuk néztem, gyorsan elhadarták, hogy mit fognak ma edzeni… mondtam nekik, hogy sok lesz csajok, ez egy heti edzésterv. Nem baj, végig nyomják. Ha ott lennék biztos nem lenne ennyi feladat nekik, mert nem kell!


Tulajdonképpen ezzel a pár gyakorlattal is teljesen ki tudtam fárasztani az izomzatot, már most érzem a bizsergést. Hidd el, egy szuper intenzív edzés, ha használsz súlyokat is, akkor nem kell, hogy másfél órát tartson!


Ja, és még egy – Mindig lehetetlennek tűnik, mielőtt megcsinálod! 😉


Hozzátenném, hogy a többség nem is figyel oda emellett az étkezésére, sem előtte, sem utána nem eszik, így az energiát a teste tuttira az izmokból nyeri. Mi lesz belőle? Plöttyedés!


 


Fontos! Enni edzés előtt egy – másfél órával! Turmixot inni edzés után 20 percen belül,


majd 40-60 percen belül szilárd étkezés!


Az edzéshez javaslom a BCAA és az L-Glutamin fogyasztását.


Edzés előtt és után pedig a protein italokat!


15% kedvezményért használd a mozduljanyu kuponkódot a www.yenutrition.com oldalon!



Kevesebb néha több

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

6 figyelmeztető jel, hogy nem jól táplálkozol

6 dolog, ami arról árulkodik, hogy valami nem jó az étrendedben: 1. Soha nem érzed úgy, hogy megtelt a gyomrod Ismered azt az érzést, hogy a...